Diagnostika vozovek odkrývá složení dopravních komunikací, odhaluje jejich stav nebo bezpečnost a pomáhá tak lépe plánovat jejich stavební úpravy nebo opravy. Diagnostika silnic je důležitým krokem ještě před tím, než se začne stavba plánovat a projektovat. Provozujeme také silniční laboratoř, kde provádíme zkoušky stavebních materiálů nebo kontrolní zkoušky v průběhu výstavby silnic, které pomáhají udržet a zvyšovat kvalitu stavby.
Při diagnostice dopravních komunikací používáme vlastní techniku. Klíčová je pro nás metoda FWD (Failling Weight Deflectometer), kterou měříme únosnost vozovek nebo stanovujeme zbytkovou životnost komunikace.
Měření konstrukce vozovky zatěžovací zkouškou FWD probíhá podle normy ČSN 73 6192. Na úseku komunikace provádíme měření průhybů vozovky a podloží rázovým zatěžovacím zařízením RODOS.
Rázovou zatěžovací zkoušku provádíme do vzdálenosti 0,5 až 1,5 metrů od kraje vozovky, a to ve dvou jízdních pruzích (nejdříve je měřen pravý jízdní pruh ve směru úsekového staničení, poté levý jízdní pruh).
Rázové zatěžovací zařízení vyvozuje rázový impulz pádem břemene přes tlumící systém na kruhovou zatěžovací desku ležící na povrchu vozovky. Krátkodobým působením rázového impulz se ve vozovce vyvozuje deformace konstrukce. Průhyby povrchu vozovky jsou zaznamenávány na devíti snímačích, jejichž umístění je v několika vzdálenostech od středu zatěžovací desky. Tyto průhyby charakterizují průhybovou křivku vozovky, která je podkladem pro analýzu chování a vlastností vozovky a jejich konstrukčních vrstev.
Retroreflektometry. Zařízení Delta LTL-XL využíváme pro měření retroreflexe vodorovného dopravního značení. Delta RetroSign používáme pro měření retroreflexe svislého dopravního značení.
Spektrofotometr Konica Minolta slouží k měření chromatičnosti.
Statická zatěžovací deska je určená pro měření modulu přetvárnosti konstrukčních vrstev.
Dynamická zatěžovací deska slouží k měření rázového modulu deformace nestmelených konstrukčních vrstev.
Planograf měří nerovnosti povrchů vozovek.
Přístroje na geotechnické zkoušky pomáhají stanovit jemné částice sedimentací, podíl jemných jílovitých částí nebo stanovit ekvivalent písku.
Přístroje na zkoušky asfaltu a asfaltových směsí používáme například ke stanovení doby měknutí asfaltu, stanovení míry zhutnění asfaltových směsí na vývrtech nebo ke stanovení tloušťky asfaltové vrstvy na vývrtech.